Natália AeshaDasi Bartošková

Jste terapeut, masér, kouč?
Přečtěte si článek "STORNO poplatek jako projev respektu"
- a vše kolem toho.
Děkuji paní Hance a Ivě za dotazy kolem storno poplatku, zvýšení ceny za své služby a podobně. Podíváme se na to v tomto článku.

  • Výše ceny za vaše služby má být přímo úměrná vaší praxi, dovednostem, znalostem, vzdělání a měla by být předem promyšlena, procítěna, nebo si nechat poradit od někoho neutrálního, kdo vidí hodnotu služby a je v obraze s aktuální nabídkou a poptávkou služeb. Jinou cenu má člověk, který danou službu vykonává na vedlejší pracovní činnost, při své práci, a jiný ceník má člověk, který činnost vykonává na hlavní pracovní činnost, odvádí daně, platí si pojištění a vede si účetnictví. Takový člověk investuje peníze do svého dalšího vzdělávání a seberozvoje, proto je vyšší cena zcela na místě a opodstatněná.
  • O ceně nebo o zvýšení ceny by měl být klient/zájemce informován některým z těchto způsobů- písemně v sms, emailem, telefonicky, příspěvkem na webu, na FB zdi nebo obdobným způsobem. Samozřejmě předem.
  • Na základě svého uvážení má klient/zájemce právo svou rezervaci bezplatně zrušit, jestliže není v jeho možnostech danou sumu zaplatit, nebo s ní nesouhlasí.
  • Jestliže je klient srozuměn se změnou ceníku a svou rezervaci potvrdí, následně pak zruší, z nějakých nenadálých důvodů, měl by vědět, že platí storno poplatek.
  • O storno poplatku by měl být každý klient/zájemce o službu předem informován na webu, emailem nebo v sms. Ideálně v případě potvrzování si termínu, čili na začátku.
  • Výši storno poplatku si určuje sám poskytovatel. Může to být poplatek symbolický, stejně tak poplatek v plné výši dané služby, záleží na těchto faktorech:
    Jestliže je storno zakázky s dostatečným předstihem, například 10- 14 dní před termínem, obvykle se neplatí nic. Jestliže je storno za 7 a méně dní před termínem, platí se symbolická částka (výši určuje poskytovatel). Jestliže se zakázka ruší za 24h a méně, platí se obvykle 80 -100% z ceny. Daný člověk vlastně vyjadřuje: "Omlouvám se, že vám způsobuji komplikace, vážím si vás i vašeho času, proto plním své závazky a zasílám vám storno. Já sám bych měl stejné požadavky, kdybych byl na všem místě." Jak vidíme, jde o vysoce uvědomělou a empatickou osobu a zaslouží si stejně uctivé zacházení i z naší strany.
  • Jestliže je klient/zájemce informován o ceníku a také o storno poplatku, je to jakoby podepsal závaznou smlouvu a musí splnit její dodatek o stornu, a storno skutečně poslat na účet, který mu poskytovatel zašle na email s žádostí o zaslání storna.
  • Někdy se může stát, že je na druhé straně ignorace a žádný storno poplatek nedorazí. To je vizitka daného člověka, ne vaše. Takže se tím nezabývejte více, než musíte. Mám zajímavou zkušenost, že se daný dlužník ozval po roce, s omluvou a zasílal storno poplatek vyšší, než původně měl.... milé...

To je asi vše. Máte-li další otázky, nebo jestliže jsem na něco zapomněla, ptejte se. Ať to poslouží k nejvyššímu dobru všech.

S láskou Natália*
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

© 2016-2024 Deník Natálie Tothové , GDPR

webdesign: 3wD webdesign

FaceBook YouTube spokojena.zena@gmail.com